2011. február 21., hétfő

Február 21. - XL Sisters: Nagy test, nagy élvezet



Témakör: Klip
Idő: 1992
Stílus: Bullshit metal
Fíling: Mert indítsunk kellőképpen kemény felütéssel!

Leírás:

Első megjegyzés: nem fogok sokat írni.

Úgy érzem tegnap, pláne, ha az elmúlt másfél-két hetet nézem, kicsit rápörögtem a grafomániámra, szóval sztem nem árt, ha picit visszaveszek az arcból.


Második megjegyzés: nem is tudnék ehhez az izéhez sokat írni, mert arra egyszerűen nincsenek szavak az emberi nyelvben, hogy ez a klip, ez a szám és ez az egész borzalom, mennyire elviselhetetlenül pocsék, bűnrossz, bullshit - ahogy ezt a metálműfajt én magam elneveztem, mert ez annyira rossz zene, hogy már zenének sem igazán tekinthető

Persze szégyen lenne az igazán igényes metálmuzsikára nézve, ha metálként emlegetném ezt az izét, így, tudjátok mit, maradjunk csak a bullshit-nél. 

(Ez amúgy azért is szomorú, mert számomra érthetetlen módon többek közt Alapi István - is - nyűvi itt a gitárhúrokat, aki az Eddában még oly kiemelkedőt nyújtott, és aki manapság az Alapítvány nevű zenekarban szintén azt teszi (teszem hozzá, aki előtt az urban legend szerint 1986-ban, ittjártukkor, térdre borult a nagy  Toto zenekar gitárosa is)- akkor itt, már elnézést, de miért játszik fost?)


Harmadik megjegyzés: Az 1992-ben regnáló Antall-kormány nevében én betiltottam volna ezt a borzalmat. 

De tényleg- ez támadás a (és nem csak a népznemzeti) jóizlés ellen. Nem is azért, mert rengő hájú pasik énekelnek benne arról, hogy milyen jó rengő hájú pasinak lenni, miközben csirkecombot zabálnak állat módjára, hanem azért is, mert ez az egész, úgy ahogy van rettenetes.

A zenei részét gyakorlatilag kivégeztem azzal, hogy ez bizony kőkeményen bullshit (a refrénnél azok a sssss hang- effektek annyira borzasztóak, hogy ordítani tudnék, ha nem esett volna le a szám az ámulattól, hogy ezt meg hogyan, már az elején az idegesítő módon bevijjogó gitárszólóknál...)

A látvány pedig önmagáért beszél...


Negyedik megjegyzés: miért hívnak egy férfiakból álló zenekart "sisters"-nek, amely az angol nyelvben minden esetben nőnemű testvérekre vonatkoztatható kifejezés... 

Ezt mondja már meg valaki nekem...

Demeter György és Vértes Attila (a két énekes és frontember) magát inkább nőnek, mint férfinak tekintette?

Vagy 1992-ben senki nem volt ebben a majdnemmegmondtammilyen országban, aki megsúgta volna nekik, hogy: hé, srácok, az nem Sisters, hanem Brothers - külföldi fellépésen még gond lehet belőle"...


Ötödik megjegyzés: Persze nem volt külföldi fellépés, hiszen ez csak egy - ahogy modnani szokták - egy nyári zenekar volt. 

De mondjuk annak is pont elég gáz...


Hatodik megjegyzés: Semmi bajom a jelentős mértékben túlsúlyos emberekkel, főleg, hogy (pláne hozzájuk képest) kis mértékben én magam is el vagyok hízva. 

Ne csináljunk belőlük viccet, viszont ne is magasztaljuk az égbe ezt az állapotot. 

Vagy ha igen, azt legalább jó zenére tegyük...


Mert, és ez lesz a hetedik, záró megjegyzésem: tessék elgondolkodni azon, hogy miféle beteg ország az, ahol sztárt csinálhatnak bullshit zenekarokból és Pa-Dö-Dö (témánál vagyunk basszus - már megy fel a vérnyomásom mérgemben) szerű förmedvényekből úgy, hogy se jó zenét nem tolnak, se tehetségük nincsen, se semmi egyebet nem tudnak azon kívül, hogy meglehetősen nagy mértékben el vannak hízva... 


PS: A klip mélypontja, mikor Demeter keménykedve cigire gyújt, viszont a fénypont, mikor valóban végigszalad a kamera a szőke nő testén - ja, és a mellek ízléses, premier plánban látható összekoccanását ki is felejtettem, pedig igencsak díjazandó pillanatokról beszélünk... :) 

Csak ezért a körülményért :) vagyok hajlandó nem 0/10-et, hanem mondjuk 2/10-et adni a klipnek (meg mert tetszik, hogy van szövege és hogy nem hülyeség, hanem van is értelme neki, ami manapság már nagy szó lenne) - és ez óriási jóindulat ám részemről!

S még csak egyetlen, utólagos és záró megjegyzés: de jó, hogy ezeket nem láttam akkor, mert vagy megálltam volna a fejlődésben, vagy túl gyorsan értem volna felnőtté, az biztos...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése