Témakör: Best of
Idő: 80's
Stílus: All kind of 80's pops
Fíling: Not "Just a feeling"
Leírás:
Doro a perfect blonde metal lady, Stacey Smith a tini és az érett fiatal lány egy személyben, Patsy Kensit pedig a női eszköztár eszményien tökéletes művésze - akkor hát micsoda Kim Wilde?
Kim Wilde minden, amit a 80-as években a nők által előadott popzene jelenthetett. Míg Doro és Patsy a nyolcvanas évek közepén, Stacey pedig az utolsó harmadában tűnt fel, addig Kim 1981-ben kezdte és nem csak a nyolcvanas, de a kilencvenes éveket is végigénekelte előadóként, sőt, ma, azaz úgy nagyjából 2006. óta, ismét aktív.
Kim Wilde a végképp ikonná nemesült női popelőadó egyik legtökéletesebb példája és egyben a huszadik század kilencedik évtizedének egyik jelképe: nagyjából úgy Michael Jackson-nal, Bonnie Tyler-rel, Cindy Laupher-rel vagy Prince-szel kell egy sorban emlegetnünk. Igen, ők azok, akiket mindenki csuklóból vág és reflexből elismer, ha a nyolcvanas évekről van szó - pedig azért néha nem ártana jobban ismernünk a zenéiket, mint csak úgy rábólintani a közvélekedés nyomán hozott ítéletre.
Kim Wilde esetében is így van ez - hiszen , bár a "Kids in America", "Chequered Love", a "Cambodia", a "Take me tonight" vagy "Keep me hanging on" világslágerek, azért nem árt tudni, hogy mennyi fantasztikus számot is írt még ezeken kívül. Hét rendkívül erős nagylemez és több, mint két tucat kislemez az évtized termése az ő esetében...
És ezek a lemezek - ezt nyugodtan elhihetjük - nagyon nem homogén zenével vannak telepakolva. A new wawe-től a raggae-ig, az italo disco-tól a rockabilly-ig mindenféle hatást magukon viselnek Kim dalai (amelyekből nem keveset ő maga írt), de a műfaj mindig pop marad és mindig belengi a track-eket az a megmagyarázhatatlan, ám nagyon kellemes érzés, amit Kim hangja, előadásmódja, stílusa az emberben kelt. Nem is beszélve arról, hogy részben ő maga is formálta, de általában nagyon jól követte az évtized trendváltozásait a külső megjelenésben is - ami éppenséggel a popzene esetében nem rossz pont.
(A tovább mögött képáradattal és három fantasztikus klippel folytatom...)
(A tovább mögött képáradattal és három fantasztikus klippel folytatom...)
Bakelitről hallgatni Kim Wilde-ot egyébként földöntúli élmény, mert a lemezei külcsínje abszolút konvergál a belbecsével. Persze lehet, hogy ezt csak az irányában mutatott elfogultság mondatja velem. :)
Elfogult vagyok - tényleg. Pl. ha rangsorolnék ezen a tizes listán, akkor Kim Wilde biztosan az elsők között lenne. De ilyet, ahogy már többször is írtam nem teszek. (Hiszen az itt prezentált hölgyek többsége mind egy-egy külön csillagrendszer, képtelenség bármilyen más galaxishoz hasonlítani...)
De áradozás helyett vessünk egy-két pillantást a mai fotográfiáinkra. Elsőként is a két szövegközti képünkre. Mind a kettő 1981-ből való: az egyik a "Kids in America" háttérfotózásán készült, a másik pedig az énekesnő első albumának címlapja.
Harmadik képünk 1982-ből való: Kim (az ikon) itt maga is egy olyan pólóban van, amely egy igazi ikont ábrázol - az illető nem más, mint a híres Brigitte Bardot. 1983-ból való a következő pic, majd két 1986-os kép következik. A következő három fotó már 1988-as, s különböző magazinoknak, illetve a "Close" c. album megjelenésének alkalmából készült. Végül egy 1989-es és egy 1990-es kép következik - utóbbi egyben a "Love moves" c. vinyl belső borítója is...
Sajnos klipeket már nehezebb volt kiválogatni Kim Wilde-tól, hiszen annyi remek music video-ja volt, hogy szinte bűn valamelyiket előtérbe állítani a többi rovására. Végül is úgy döntöttem, hogy legyen egy klipünk 1981-ből, 1985-ből és 1990-ből, de nem azért, mert ezek a legjobbak (sőt!), hanem mert ezek jól érzékeltetik az énekesnő változásait az említett három dátum között...
Az első klip talán ismertebb, bár nem feltétlenül nálunk. A "Water on Glass" után 1985. egyetlen Kim Wilde slágere, a "Rage to love" következik, végül pedig a "Time" c. klipet láthatjátok...
So "can you come over"?
So "can you come over"?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése