2010. november 30., kedd

November 30. - Reklámhegyek a nyolcvanas évek közepéről







Témakör: Reklám
Idő: 1986
Stílus: Szocreál reklámipar
Fíling: És ez csak csepp a tengerből!

Leírás:

Na ez az, ami sztem végképp nem igényel túl sok kommentárt...

Reklámok 1986-ból, egy még meglehetősen gyermeteg magyar marketing időszakából. Némelyik egészen zseniális, némelyik egyenesen catchy, de azért a legtöbbre mégiscsak egy OMG-val tudsz a leghathatósabban felelni...

Amikor öten állnak radiátorral a kezükben azt kiáltva, hogy "Csak a Vasedény üzleteiben!" - na arra pl. nem találok igazán megfelelő szavakat.

Vagy ott van a FÖSPED-rajzfilmreklám (állami fuvarozóvállalat), amelynek az emblémája egy jellegzetes, dagadt Kádár-kori melós jellegzetes figurája. :)

Vagy az a hang, mikor egy szőke hajú nő az első vidin 01:09-nél belemosolyog a kamerába és jellegzetes hangon azt mondja: "Én tudok egy megbízható társat!"

És akkor még a BASIC-program alapjait tanítgató kártyajátékról nem is beszéltem  - tipp: nem lehetett valami népszerű...

Szóval ezek azok az apró részletek, amelyeket 100 %-osan nem érezhet senki, aki "élesben" nem élte meg azokat az időket.

Én pedig, merem állítani, megéltem, bár gyerek voltam, egész reklámok maradtak meg bennem akkoriból - hogyisne, hiszen kutatások is bizonyítják, hogy a gyerekek igencsak komoly vizuális éhséggel bírnak, amelyet a reklámok nagyban képesek kielégíteni (az én esetemben ez a filmek iránti fogékonyság egyik táptalaját nyújtotta)...

Szóval összességében véve ez az egész izé überkemény, nagyon és nagyot üt, de aki kicsit is érti, miről vakeroltam most az elmúlt pár bekezdésben, az tudom, hogy képtelen lesz majd kihagyni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése