Témakör: Hétindító
Idő: 70's
Leírás:
Ugye ma van a költészet napja - ne felejtsük el, bár itt, a Daily Retro(spective)-n nem posztolunk ebből az alkalomból, de azért szerintünk is szép dolog, hogy az egyik legnagyobb költőnk születésnapján ünnepeljük a költészetet, amelyet persze a társadalom már kiszorított az életéből - Weöres Sándorral szólva: "...Azután a költőt (ti. kergették el - kiemelés by DR), minek számlálja ujjait gagyogva! / Tódulnak helyébe a kívánalmak célszerű dalnokai megbízás szerint..." - ami részben persze érthető, hiszen az igazi költészet sehogy sem paszírozható bele a fogyasztói társadalom struktúrájába.
Persze az már más kérdés, hogy az igazi költészet végtelen, míg a fogyasztói társadalom nagyon is véges...
E némiképp megnyugtató gondolat örömére és az ünnep alkalmából következzék tehát Weöres Sándor említett költeménye, a költő előadásában:
E felvételnek a költészet napja mellett az is aktualitást ad, hogy az 1970-es évek közepén készült s ezért éppen illik eheti profilunkba.
Témánk ugyanis a 70-es évek, mégpedig, mondhatni, random módon történő beleválogatás a hetvenes évek sokszínű kultúrtermékének sűrűjébe - mint címünk is mutatja, elsősorban a film, színház és muzsika tematikában.
Fejlécünk is abszolút random módon lett kiválasztva: a képen egy korabeli felvétel látható, egy koncertről (sajnos nem tudtam megállapítani, hogy mely együttesről van szó) a korabeli népszerű pesti (azazhogy éppen budai) szórakozóhelyről, az Ifjúsági Parkból. valamikor a hetvenes évek közepéről.
HÍREK ÉS UP-TO-DATE:
Meg kell, hogy mondjam, mostanában, különösen az elmúlt két-három hétben igencsak ráfeküdtem a blog youtube-os csatornájának csinosítgatására. Mondhatni telepakoltam anyagokkal - két hét alatt hatvan videó legalábbis már mennyiségnek kell, hogy számítson. Van itt kérem minden, mint a búcsúban, lehet válogatni. De azért azt tanácsolnám, hogy tessék megvárni, amíg én magam is írok az ott megosztott ritkaságokról - mégiscsak más az én interpretációmban ismerkedni ezekkel... :D
(Na jó, mielőtt még komolyan vennétek, természetesen csak vicceltem...)
Másrészt eszembe jutott még vmi: ami az UFO-s posztomhoz kapcsolódik. Bár nem túl magasztos dolog felhozni éppen a költészet napján, de azért megemlítem, mert érdekes lehet a párhuzam - emlékeztek, hogy emlegettem Dorris-t az UFO-ból? Mármint azt, hogy mi a szerepköre az együttesen belül?
Ugye - ő a "tátogó harmadik", aki nem csinál semmit, csak úgy ott van, erősítésnek a másik két énekes mellett.
Na most, gondolom feltűnt, hogy ugyanez volt pl. a Crystal-ban is? Ugye, rémlik azért, hogy Kasza Tibi meg Lajtai Kati mellett mindig ott volt az a harmadik srác, aki csak mozgott, meg pofákat vágott, de egyébként nem csinált semmit - főleg nem énekelt.
Nem akarom összefüggésbe hozni a kettőt, mert Lajtai Kati nagyon képzett énekesnő, s Kasza Tibi is tud azért, a Crystal meg szimplán figyelemreméltó a saját műfajában (persze annak a bizonyos saját műfajnak az értékein már lehetne vitatkozni, de ez más kérdés...), ám mégis: lehet, hogy van valami összefüggés e gagyi kilencvenes évekbeli tömény borzalom és a kétezres évek egyik méltán népszerű hazai popcsapata között?
Vajon miért van szűkség mozgó és dekoratív díszletelemre a két énekes mellé?
És külföldön is találkoztatok ezzel a gyakorlattal, vagy csak nálunk hozták divatba gengszterek...
(Na jó, mielőtt még komolyan vennétek, természetesen csak vicceltem...)
Másrészt eszembe jutott még vmi: ami az UFO-s posztomhoz kapcsolódik. Bár nem túl magasztos dolog felhozni éppen a költészet napján, de azért megemlítem, mert érdekes lehet a párhuzam - emlékeztek, hogy emlegettem Dorris-t az UFO-ból? Mármint azt, hogy mi a szerepköre az együttesen belül?
Ugye - ő a "tátogó harmadik", aki nem csinál semmit, csak úgy ott van, erősítésnek a másik két énekes mellett.
Na most, gondolom feltűnt, hogy ugyanez volt pl. a Crystal-ban is? Ugye, rémlik azért, hogy Kasza Tibi meg Lajtai Kati mellett mindig ott volt az a harmadik srác, aki csak mozgott, meg pofákat vágott, de egyébként nem csinált semmit - főleg nem énekelt.
Nem akarom összefüggésbe hozni a kettőt, mert Lajtai Kati nagyon képzett énekesnő, s Kasza Tibi is tud azért, a Crystal meg szimplán figyelemreméltó a saját műfajában (persze annak a bizonyos saját műfajnak az értékein már lehetne vitatkozni, de ez más kérdés...), ám mégis: lehet, hogy van valami összefüggés e gagyi kilencvenes évekbeli tömény borzalom és a kétezres évek egyik méltán népszerű hazai popcsapata között?
Vajon miért van szűkség mozgó és dekoratív díszletelemre a két énekes mellé?
És külföldön is találkoztatok ezzel a gyakorlattal, vagy csak nálunk hozták divatba gengszterek...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése