Témakör: Best of
Idő: 80's
Stílus: French pop
Fíling: Erre már nincsenek szavak...
Leírás:
Az eddigiekben mindig olyan hölgyekkel találkoztunk vasárnapi állandó rovatunkban, akik a nyolcvanas években váltak igazi ikonná, hiszen maguk is ahhoz a korosztályhoz tartoztak, amely ekkor volt feltörekvőben - azaz az ötvenes, de inkább a hatvanas években vagy hetvenesek első éveiben született lányokról volt szó.
Most azonban olyasvalakiről szeretnék - nem első ízben - beszélni, aki sokkal korábban lett híressé, s ebből következően ekkor már nem volt éppenséggel "lánynak" tekinthető. Egészen pontosan 1980-tól (azaz a 80's első évétől) vissza kell számolnunk tizenhét esztendőt, hogy első albumáig visszajussunk az időben. Egy 1947-es születésű francia énekesnőről van szó ugyanis, aki már a 60's idején olyan jelentőssé vált, hogy nagyon gyenge produkciót kellett volna nyújtania ahhoz a következő évtizedekben, hogy a közönség megfeledkezzék róla.
De szó sem volt nagyon gyenge produkcióról!
Mert France Gall ezt követően is igazi ikon maradt...
(A tovább mögött szöveggel, képáradattal és három klippel folytatom...)
(A tovább mögött szöveggel, képáradattal és három klippel folytatom...)
Igen, ő az, a french pop koronázatlan királynője, aki egy emberöltőn keresztül uralta, mindig különböző stílusú, de mindig sajátságosan egyedi hangulatú dalaival a francia pop világát. Sőt uralja ma is - igaz, most már nem énekel, de a francia tehetségkutató versenyek többségében, az épp aktuális "megadal" (azaz a szám, amelyet minden versenyző együtt énekel el minden adás végén) az ő "Musique" c. slágere...
Ugye, ekkor FG már egészen más, mint a hatvanas évek vidám yé-yé girl-je, akiről már fellőttünk egy posztot márciusban? Igen, ez egy igazán érett popénekesnő 1977-es dala.
France Gall tehát nem véletlenül került fel a top 10-es listánkra, hiszen a nyolcvanas években is még rendkívül aktív volt. Negyvenévesen pl. (speciel 1987-ben, mint azt majd több kép és klip is bizonyítani fogja) sokan szeretnének úgy festeni, mint ő.
Mi több: energikus, excentrikus lénye, szerény, kedves bája és lenyűgöző szépsége oda-vissza uralta a gall popterepet - pedig higgyétek el, nem semmi konkurenciája volt ám az ominózus időkben!
Mégis ő maradt a királynő.
Az a királynő, aki a hatvanas években még csak egy félénk kislány volt, akit Serge Gainsbourg egyszer érzelmes, másszor pajzán dalai emeltek be a világ köztudatába. Az a királynő, aki az évtized végétől, immár önmaga, kísérletezni kezdett: seregnyi alkotóval dolgozott együtt, míg végül rátalált férjére, Michel Bergerre, aki rengeteg nagyszerű dalt írt neki (pl. a már idézett Musique szövege és dallamvilága is az ő nevét dicséri). Ekkor már ő volt országa egyik legfantasztikusabb művésze, de a koronát az életműre mégis a nyolcvanas évek tették fel.
Mert teljesen saját, 100%-ig önálló stílusa elsősorban ezt az évtizedet jellemezte - ez azt jelenti, hogy ekkor már az esetek többségében ő írta dalait, ő szerezte zenéjüket és ő is adta elő őket.
Egy királynő ne is adja alább - főleg ilyen életművel a háta mögött és főleg, hogy ha olyan fantasztikus énekesekkel adatik meg együtt szerepelnie, mint a híres-neves Elton John. A két rendkívüli tehetségű előadó 1980-ban jelentetett meg egy közös kislemezt, rajta két - francia nyelvű - dallal.
Ennek címlapja egyben első mai képünk is - míg a másodikon Michelle Berger és FG látható közös munka közben. Utolsó szövegközti fotónkon ismét France-t és Elton-t láthatjuk, egy szintén ez évben zajlott közös fellépésük alkalmával.
1980. után 1981. következett: ebből az esztendőből három felvételt is prezentálnék. Az első ez évben megjelent albumának címlapja, a másik kettő klipből elkapott kép. 1984-ből való hetedik fotográfiánk, amely a Debranche c. album címlapja, majd egy, az 1987-es Ella elle la c. klip képeiből készült montázs következ. Utolsó két felvételünk pedig 1988-as, illetve 1990-es. Mindkettő az említett évben megjelent egy-egy vinyl címlapja.
S hogy ismét ne csak a képek bizonyítsanak: következzenek szokásos klipjeink.
Elsőként a legeslegismertebb, amellyel kapcsolatban már említettük korábbi FG-tematikájú posztunkban, hogy egy bizonyos Kate Ryan (csak úgy, mint a következőt) pár éve lenyúlta, és csinált belőle vmi nagyon szánalma produkciót... Mindegy, hagyjuk...
Az 1987-es, Ella Fritzgerald tiszteletésre írott Ella elle la, na és persze a Babacar fénye is töretlenül ragyog a nyolcvanas évek popzenéjének egén.
Akárcsak közös dalaik Elton John-nal, amelyek közül egy kevésbé ismert duettjük következik most, mai összeállításunk zárásaként...
Magnifique!
(Mi több, erre már nincsenek is szavak...)
France Gall tehát nem véletlenül került fel a top 10-es listánkra, hiszen a nyolcvanas években is még rendkívül aktív volt. Negyvenévesen pl. (speciel 1987-ben, mint azt majd több kép és klip is bizonyítani fogja) sokan szeretnének úgy festeni, mint ő.
Mi több: energikus, excentrikus lénye, szerény, kedves bája és lenyűgöző szépsége oda-vissza uralta a gall popterepet - pedig higgyétek el, nem semmi konkurenciája volt ám az ominózus időkben!
Mégis ő maradt a királynő.
Az a királynő, aki a hatvanas években még csak egy félénk kislány volt, akit Serge Gainsbourg egyszer érzelmes, másszor pajzán dalai emeltek be a világ köztudatába. Az a királynő, aki az évtized végétől, immár önmaga, kísérletezni kezdett: seregnyi alkotóval dolgozott együtt, míg végül rátalált férjére, Michel Bergerre, aki rengeteg nagyszerű dalt írt neki (pl. a már idézett Musique szövege és dallamvilága is az ő nevét dicséri). Ekkor már ő volt országa egyik legfantasztikusabb művésze, de a koronát az életműre mégis a nyolcvanas évek tették fel.
Mert teljesen saját, 100%-ig önálló stílusa elsősorban ezt az évtizedet jellemezte - ez azt jelenti, hogy ekkor már az esetek többségében ő írta dalait, ő szerezte zenéjüket és ő is adta elő őket.
Egy királynő ne is adja alább - főleg ilyen életművel a háta mögött és főleg, hogy ha olyan fantasztikus énekesekkel adatik meg együtt szerepelnie, mint a híres-neves Elton John. A két rendkívüli tehetségű előadó 1980-ban jelentetett meg egy közös kislemezt, rajta két - francia nyelvű - dallal.
Ennek címlapja egyben első mai képünk is - míg a másodikon Michelle Berger és FG látható közös munka közben. Utolsó szövegközti fotónkon ismét France-t és Elton-t láthatjuk, egy szintén ez évben zajlott közös fellépésük alkalmával.
1980. után 1981. következett: ebből az esztendőből három felvételt is prezentálnék. Az első ez évben megjelent albumának címlapja, a másik kettő klipből elkapott kép. 1984-ből való hetedik fotográfiánk, amely a Debranche c. album címlapja, majd egy, az 1987-es Ella elle la c. klip képeiből készült montázs következ. Utolsó két felvételünk pedig 1988-as, illetve 1990-es. Mindkettő az említett évben megjelent egy-egy vinyl címlapja.
S hogy ismét ne csak a képek bizonyítsanak: következzenek szokásos klipjeink.
Elsőként a legeslegismertebb, amellyel kapcsolatban már említettük korábbi FG-tematikájú posztunkban, hogy egy bizonyos Kate Ryan (csak úgy, mint a következőt) pár éve lenyúlta, és csinált belőle vmi nagyon szánalma produkciót... Mindegy, hagyjuk...
Az 1987-es, Ella Fritzgerald tiszteletésre írott Ella elle la, na és persze a Babacar fénye is töretlenül ragyog a nyolcvanas évek popzenéjének egén.
Akárcsak közös dalaik Elton John-nal, amelyek közül egy kevésbé ismert duettjük következik most, mai összeállításunk zárásaként...
Magnifique!
(Mi több, erre már nincsenek is szavak...)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése