Idő: 80's
Stílus: "Use me Baby..."
Fíling: She's not an "absolute beginner"...
Leírás:
Vannak olyan nők, akik az alap női eszköztárnál is többet kaptak a sorstól. Akiknek szinte veleszületett képességük, hogy olyan tökélyre fejlesszék a nő gesztusrendszerét, arcmimikáját, mozgását - vagyis mindazt, amivel hódít - ahogy arra senki sem képes,. mégis, olyan természetességgel, hogy az ember szinte el sem hiszi, hogy mindezt az illető találta ki. Pedig ez az ő esetükben igaz.
Patsy Kensit volt a 80-as években az az ideáltípus (többek között), aki ezt megvalósította. Bársonyosan, finoman búgó, izgatóan vékony szoprán-énekhangja, meglehetősen egyértelmű színpadi mozgása, a tekintet és mimika tökéletes uralása kiemelkedően jó tulajdonságok lehettek volna a színészi pályán is - sőt lettek is, hiszen jópár filmben játszott - ám ő mégis legeslegelsősorban énekesnő volt. A színpad volt az ő igazi világa és a harcmodora, ahogy előlépett hosszú, fehér lábain, a nyolcvanas évek divatos ruháiban - avagy éppen nagyon egyszerű, hétköznapi cuccokban - s háta mögött zenekarával, az Eighth Wonder-rel, előadott egy lendületes, izgalmas, szexi pop song-ot, úgy, ahogy csak ő tudta.
De miért is beszélünk múlt időben, hiszen Patsy mind a mai napig fel-felbukkan itt-ott mint előadó, vagy csak mint nő - vagyis az a jelenség, amelyet olyan ügyetlenül próbáltam körülírni fentebb. És még mindig ő a late 80's pop music egyik definíciója. A jelenség és az izgalom, amit megjelenése keltett és kelt, kézzel tapintható, mégis körülírhatatlan.
Kicsit furcsa, de pont addig, hogy az még beleférjen a konvencionális kategóriájába, kicsit klisés, de pont annyira, hogy még eredeti maradjon és kicsit kurvás, de pont annyira, hogy az még menő és cool legyen...
Ez Patsy Kensit hölgyeim és uraim!
Nem több és nem kevesebb.
1986-ban jelent meg a pop világában, akárcsak két másik figyelemreméltó szőkeség, akikkel a későbbiekben még foglalkozni fogunk - Debbie Gibson-ról és Samantha Fox-ról beszélek most - bár első albuma, a "Brilliant Dreams" csak 1987-ben jelent meg (erről és a következő, 1988-as, Fearless c. lemezéről már prezentáltam két darab alulértékelt számot). Egy nagyon furcsa, az ötvenes évekbeli Londonban játszódó musical-ben hívta fel először magára a figyelmet a még csak tizennyolc éves lány, az Absolute Beginners-ben. A filmben olyan partnereket kapott, mint David Bowie vagy Sade (csak, hogy érezzük, hogy nagyjából milyen súlycsoportról van szó).
S azóta sem tesz mást, csak újból is újból felhívja magára a figyelmet...
Igaz, a világ megváltozott körülötte, de ő azóta sem lett más, mint ami addig volt: a nyolcvanas évek egyik jelképe...
S hogy miért, arról most már ne csak én áradozzak, hanem most már a szokásos összeállításunkhoz csatolt képek és videók tegyék ezt.
Először is az első, amely egy 1987-es, smink nélküli, spontán pillanatot örökít meg. A második és a harmadik felvételen Patsy az Absolute Beginners főszereplőjével, Eddie O'connell-el látható. Az ezt követő öt kép szintén 1986-ban készült. 1987-es a kilencedik és tizedik fotónk - utóbbi a Will you Rember c. szám klipjének forgatásán született. Ezt követő fényképünk 1988-as, majd pedig egy az ő és második férje, Jim Kerr esküvőjén rögzített shot látható - az említett férfiú nem kisebb személyiség, mint a híres-neves Simple Minds frontembere. Tizenharmadik, utolsó képe a "nyolcvanas évek" utolsó esztendejéből, azaz 1990-ből való...
Ezenfelül még pluszba két videóval is megkontráztam ezt a nem mindennapi fotóanyagot: az első a Stay with me c. Eighth Wonder-dal 1986-os felvétele, a második pedig egy igazi különlegesség: Patsy és Eros Ramazotti (vagyis a nyolcvanas évek két szexikonja!) duettje 1987-ből...
Nem semmi, ugye?
Patsy Kensit volt a 80-as években az az ideáltípus (többek között), aki ezt megvalósította. Bársonyosan, finoman búgó, izgatóan vékony szoprán-énekhangja, meglehetősen egyértelmű színpadi mozgása, a tekintet és mimika tökéletes uralása kiemelkedően jó tulajdonságok lehettek volna a színészi pályán is - sőt lettek is, hiszen jópár filmben játszott - ám ő mégis legeslegelsősorban énekesnő volt. A színpad volt az ő igazi világa és a harcmodora, ahogy előlépett hosszú, fehér lábain, a nyolcvanas évek divatos ruháiban - avagy éppen nagyon egyszerű, hétköznapi cuccokban - s háta mögött zenekarával, az Eighth Wonder-rel, előadott egy lendületes, izgalmas, szexi pop song-ot, úgy, ahogy csak ő tudta.
De miért is beszélünk múlt időben, hiszen Patsy mind a mai napig fel-felbukkan itt-ott mint előadó, vagy csak mint nő - vagyis az a jelenség, amelyet olyan ügyetlenül próbáltam körülírni fentebb. És még mindig ő a late 80's pop music egyik definíciója. A jelenség és az izgalom, amit megjelenése keltett és kelt, kézzel tapintható, mégis körülírhatatlan.
Kicsit furcsa, de pont addig, hogy az még beleférjen a konvencionális kategóriájába, kicsit klisés, de pont annyira, hogy még eredeti maradjon és kicsit kurvás, de pont annyira, hogy az még menő és cool legyen...
Ez Patsy Kensit hölgyeim és uraim!
Nem több és nem kevesebb.
1986-ban jelent meg a pop világában, akárcsak két másik figyelemreméltó szőkeség, akikkel a későbbiekben még foglalkozni fogunk - Debbie Gibson-ról és Samantha Fox-ról beszélek most - bár első albuma, a "Brilliant Dreams" csak 1987-ben jelent meg (erről és a következő, 1988-as, Fearless c. lemezéről már prezentáltam két darab alulértékelt számot). Egy nagyon furcsa, az ötvenes évekbeli Londonban játszódó musical-ben hívta fel először magára a figyelmet a még csak tizennyolc éves lány, az Absolute Beginners-ben. A filmben olyan partnereket kapott, mint David Bowie vagy Sade (csak, hogy érezzük, hogy nagyjából milyen súlycsoportról van szó).
S azóta sem tesz mást, csak újból is újból felhívja magára a figyelmet...
Igaz, a világ megváltozott körülötte, de ő azóta sem lett más, mint ami addig volt: a nyolcvanas évek egyik jelképe...
S hogy miért, arról most már ne csak én áradozzak, hanem most már a szokásos összeállításunkhoz csatolt képek és videók tegyék ezt.
Először is az első, amely egy 1987-es, smink nélküli, spontán pillanatot örökít meg. A második és a harmadik felvételen Patsy az Absolute Beginners főszereplőjével, Eddie O'connell-el látható. Az ezt követő öt kép szintén 1986-ban készült. 1987-es a kilencedik és tizedik fotónk - utóbbi a Will you Rember c. szám klipjének forgatásán született. Ezt követő fényképünk 1988-as, majd pedig egy az ő és második férje, Jim Kerr esküvőjén rögzített shot látható - az említett férfiú nem kisebb személyiség, mint a híres-neves Simple Minds frontembere. Tizenharmadik, utolsó képe a "nyolcvanas évek" utolsó esztendejéből, azaz 1990-ből való...
Ezenfelül még pluszba két videóval is megkontráztam ezt a nem mindennapi fotóanyagot: az első a Stay with me c. Eighth Wonder-dal 1986-os felvétele, a második pedig egy igazi különlegesség: Patsy és Eros Ramazotti (vagyis a nyolcvanas évek két szexikonja!) duettje 1987-ből...
Nem semmi, ugye?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése